Play with English

HELLO COLIN

Klasę 1 odwiedził nietypowy gość- bohater podręcznika do języka angielskiego Colin.

Sympatyczna, zielona gąsienica od razu zaprzyjaźniła się z pierwszakami, które z otwartymi ramionami przyjęły Colina do swojej gromadki.

CD17CEA2-8425-4E3D-AC5E-C10760D15E6C

 

Z WIZYTĄ NA ULICY POKĄTNEJ

Dla miłośników Harrego Pottera mam grę, dzięki której poczujemy sie trochę jak adepci Hogwartu.

Zadaniem uczestników, którzy ortzymali listy ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa, jest skompletowanie zestawu niezbędnych w szkole akcesoriów.

Spacerując po ulicy Pokątnej trafiamy do sklepów, gdzie możemy kupić magiczne przedmioty, zwierzęta, ubrania, lub stajemy na polach ze znakiem zapytania, ktore wymagają od nas wykazania sie wiedzą i umiejętnościami- to od nauczyciela lub rodzica zależy, jakie karty z poleceniami lub zadaniami do wykonania przygotuje.

Oczywiście nie obejdzie sie bez magicznych pieniędzy, które przygotowaliśmy na Lekcjach Wyobraźni, ale jeśli ich nie mamy, można wykorzystać te z gry Monopoly.

Na początku rozgrywki musimy tylko ostalić, z jaką kwotą rozpoczynamy i ile będziemy „zarabiać” udzielając właściwych odpowiedzi lub wykonując zaplanowane zadania.

Grę wygrywa osoba, która pierwsza zbierze wszystkie przedmioty z listy.

ZAPRASZAM DO ZAKUPÓW!

image image image image image image image image image image

CHRISTMAS GINGERBREAD GAME

 Zbliża się najpiękniejszy w roku czas- oczekiwanie na święta Bożego Narodzenia.

Dlatego proponuję grę, która przybliży dzieciom tradycję pieczenia pierniczków

oraz wprowadzi nas w cudowny, pachnący korzennie czas.

image image image image image image image imageL

Przygotowujemy dużą figurkę piernikowego ludzika, drukujemy planszę i żetony z produktami- po tyle sztuk, ilu planujemy graczy oraz dowolne pionki i kostkę.

Zabawa polega na poruszaniu się po planszy i zbieraniu żetonów tak, aby uzupełnić wszystkie pola z produktami na brystolowym ludziku. Jeśli jedno przejście gry nie pozwoli na skompletowanie całości, rozpoczynamy trasę od początku.

Gracz, który zdobędzie wszystkie elementy, odwraca ludzika i dekoruje go wedle uznania!

Tak więc- LET’S PLAY!

Spelling

A teraz zabawa dla troszkę starszych dzieci.

Wykorzystujemy do niej KARTY, które laminujemy, aby dzieci mogły po nich swobodnie pisać mazakiem suchościeralnym.

2015-06-18 12.56.11 2015-06-18 12.56.28 2015-06-18 12.56.42 2015-06-18 12.57.03

Zadaniem uczniów jest połączenie kropek, aby uzyskać kompletny obrazek, następnie wyszukanie w rozsypance

liter, które znajdują się w nazwie stworzenia i wypełnienie ich środków.

Aby utrwalić nazwy proponuję zabawę, podczas której uczestnicy zabawy odsłaniają zgromadzone pośrodku koła

litery- gdy trafią na literę ze swojego słowa, zabierają ją, gdy nie- ponownie zakrywają literkę.

Po uzbieraniu wszystkich liter, układają z nich właściwe słowo.

2015-06-18 13.20.34 2015-06-18 13.20.39 2015-06-18 13.26.02 2015-06-18 13.29.23

2015-06-18 13.36.30

Oczywiście należy pamiętać o właściwym doborze słów ze względu na ilość liter…

Miłej zabawy!

Let’s colour

Do dzisiejszej zabawy potrzebujemy kolorowe kartoniki, KARTY i guziki.

Jest to uproszczona wersja BINGO, bardzo przydatna w pracy z najmłodszymi dziećmi.

Wszyscy uczniowie mają przed sobą KARTY z obrazkami w różnych kolorach, dzieci podchodzą do nauczyciela

i z pudełka losują kolorowe kartoniki wypowiadając głośno nazwę koloru.

Uczestnicy zabawy, którzy posiadają na swej KARCIE element w wylosowanym kolorze, kładą na nim guzik

lub inny żeton. Wygrywa ten, kto jako pierwszy ułoży guziki na wszystkich swoich obrazkach.

…przykładowe karty…

2015-09-21 18.59.31 2015-09-21 18.59.49

Make a circle- BIG, BIG, BIG…

W tym roku podzielę się z Wami kilkoma pomysłami na zabawy z językiem angielskim.

Będzie wesoło i na pewno kolorowo!

Do tematu BIG- SMALL potrzebujemy KARTY i spinacze do bielizny.

Po wspólnym odśpiewaniu piosenki „Make a circle”- najpierw tańcząc rękoma na siedząco,

a później tańcząc w kole,

przechodzimy do działania- dzieci obserwując przedmiot na obrazku we właściwym miejscu

przypinają spinacz i kolejno pokazują kartę wypowiadając słowo BIG lub SMALL.

Następnie dobierają się w pary BIG- SMALL

…przykładowe karty…

2015-09-08 21.38.16 2015-09-08 21.38.19 2015-09-08 21.38.21 2015-09-08 21.38.23 2015-09-08 22.07.07 2015-09-08 22.07.11 2015-09-08 22.07.22 2015-09-08 22.07.25

Oczywiście możemy przy okazji utrwalić słownictwo: umbrella, boat, apple, ball itd.

14, 21 MAJA 2015

Jak na maj przystało- rozpoczęliśmy przygotowania do wielkiego ŚWIĘTA

” Dnia Mamy”

Z tej okazji nauczyliśmy sie piosenki SKIDIMARINKA,

bawilismy sie w pacynkowe składanie życzeń- oczywiście po angielsku,

a na zakonczenie wykonaliśmy prace plastyczna

„I love You, Mom”

Dowiedzielismy sie także, jak zdrobniałe mowić MAMA …

Swietnie sie bawiliśmy!

image image

23 KWIETNIA 2015

Rzucam Ci wyzwanie- tym hasłem zaczęliśmy zabawę z językiem angielskim.

„Can You touch your …eye???”- takimi zadaniami do wykonania dzielili sie uczniowie w kręgu

losujac kolejne części ciała i zastanawiając, czy można je dotknąć…

Okazalo sie, ze tylko z okiem mieliśmy problem!

Nastepnym zadaniem było dorysowywanie wyrzuconych na kostce części ciała i twarzy

do szablonu ludzkiej postaci.

Wszystkim udało sie stworzyć kompletnego człowieka!

A na koniec zagraliśmy w grę, kompletując części ciała człowieka, na których stanął pionek.

Duuuuzo sie działo!

image image

16 KWIETNIA 2015

Let’s play- to hasło rozpoczęło nasze dzisiejsze spotkanie z językiem angielskim.

I rozpoczęła sie zabawa!

Przypomnielismy sobie juz poznane nazwy części ciała,

nauczyliśmy sie nowych, takich jak: KNEE, NECK, FACE, FINGER, TOE itp.

A pózniej wykorzystaliśmy całe słownictwo grając w BINGO

z wykorzystaniem specjalnych kostek.

Podobało nam sie!!!

image image

8 KWIETNIA 2015

„ON THE FARM”‚

Nareszcie- po dłuższej nieobecności znów spotkaliśmy sie na zajeciach języka angielskiego.

A ponieważ słonko za oknem przygrzewa coraz bardziej, wybraliśmy sie

na farmę, gdzie powtórzylismy nazwy zwierząt,

zagralismy w BYSTRE OCZKO

oraz pobawilismy sie przy piosence

„Old Mc’Donald had a Farm”.

image

5 MARCA 2015

„WHO TOOK THE COOKIE? „

Nasze dzisiejsze spotkanie z językiem angielskim

przebiegło w niezwykle zabawowym nastroju.

Nauczylismy sie pląsu WHO TOOK THE COOKIE?

Oj, śmiechu było dużo, gdy próbowaliśmy odnaleźć żarłoka

podjadajacego ciasteczka ze słoika .

Narysowaliśmy tez nasze własne Cookie Jars

i wypełniliśmy je ulubionymi słodyczami.

Szkoda, ze nie możemy ich jeść do woli…

image image image

26 LUTEGO 2015

” Healthy food „

Z tym właśnie hasłem na ustach poznawaliśmy angielskie nazwy warzyw i owoców,

przeliczaliśmy je, dzieliliśmy na kolory, mówiliśmy ktore z nich lubimy, a ktore nie.

Zaspiewalismy tez piosenkę

DO YOU LIKE BROCCOLI ICE CREAM?

Na zakonczenie zaprojektowaliśmy tacki ze zdrowym i smacznym posiłkiem.

A tak miedzy nami…

Zglodnielismy na tych zajęciach porządnie!!!

image image

19 LUTEGO 2015

” One, two, three- play BINGO with me!”

Na dzisiejszych zajęciach wykonaliśmy kolorowe, liczbowe BINGO i grając w nie

powtorzylismy nazwy liczb.

Nie uwierzycie, ale kostki którymi rzucaliśmy miały aż 12 lub więcej pól!

A jak przebiegała gra?

Dobralismy sie parami i rzucaliśmy kostka.

Aby moc zakryć pole z wyrzucona cyfra na planszy, należało głośno wypowiedzieć

nazwe cyfry po angielsku.

Gdy pole było juz zakryte, ruch przechodził na przeciwnika.

Osoba, która pierwsza zakryła wszystkie pola na planszy mogła głośno krzyknąć BINGO!

Na zakończenie wskazywaliśmy kartoniki z cyframi,

ktorych angielskie nazwy wypowiadała pani Kasia.

W nagrodę mogliśmy wybrać sobie dwa kartoniki, aby pokolorować je w domu,

oczywiscie dopiero po prawidłowym przeliczeniu od 1 do 10

i wypowiedzeniu nazw cyfr znajdujących sie na wybranych kartonikach.

image image

23 STYCZNIA 2015

Jak karnawał, to karnawał!

Zgodnie z tradycją zakładania masek karnawałowych, wykonaliśmy własne i przy tej okazji

powtórzyliśmy nazwy zwierząt.

Poznaliśmy też piosenkę „Let’s go to the ZOO”

Poznajecie, kto kryje się pod maskami???

2015-01-24 11.52.54 2015-01-24 11.54.24 2015-01-24 11.56.31

11 GRUDNIA 2014

Jak to na grudzień przystało, rozpoczęliśmy tematy związane ze świętami Bożego Narodzenia.

Dzisiaj bawiliśmy się kolorami- poznawaliśmy ich angielskie nazwy,

wyszukiwaliśmy w klasie przedmioty w określonych kolorach,

uzupełnialiśmy kolorystyczne BINGO ( zamieniając polskie słowa na angielskie)

A na zakończenie czekała na nas NIESPODZIANKA…

Mogliśmy nauczyć się piec wirtualne pierniczki- GINGERBREADS  –

z wykorzystaniem specjalnej tabletowej aplikacji.

image image

13 LISTOPADA 2014

Nie ma jak podróże w nieznane!

Z piosenką ” Walking in the jungle ” na ustach spacerowaliśmy po dżungli

spotykając po drodze rożne zwierzęta- bezpieczne i niebezpieczne.

Następnie wykonaliśmy maski zwierzaków z papierowych talerzyków.

image image

30 PAŹDZIERNIKA 2014

Dziś poznaliśmy następny zwyczaj krajów anglojęzycznych- przebierańcowe wizyty w domach i zabawę

„Cukierek lub psikus” Dowiedzieliśmy się, za co najczęściej przebierają się dzieci i nauczyliśmy piosenki „Knock, knock”

Wykonaliśmy tez własne postaci, które ukryliśmy za drzwiami…

Oj- zabawa była super, gdy pani Kasia próbowała odgadnąć, WHO IS BEHIND THE DOOR…

image image image image image image

23 PAŹDZIERNIKA 2014

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od wyprawy po dynie.

Dowiedzieliśmy się, ze to właśnie dynia jest jednym z ważnych symboli występujących w kulturze i tradycji

krajów anglojęzycznych, takich jak Anglia czy Stany Zjednoczone.

Następnie piosenka opowiedziała nam, co robiło ” 5 Little Pumpkins”,

a my ozdobiliśmy i wycięliśmy wielkie dyniowe głowy.

image image image image image image image image image image image image image image image image

2 PAŹDZIERNIKA 2014

Nazwy części ciała człowieka nie są już dla nas tajemnicą!

Potrafimy śpiewać „Head, shoulders, knees and toes”  wraz z pokazywaniem

oraz nazywać podstawowe części ciała.

imageimageimage

imageimageimageimage

imageimage

18 WRZEŚNIA 2014

Świetnie się bawiliśmy podczas dzisiejszych Zabaw z językiem angielskim.

Wyszukiwaliśmy BIG i SMALL animals, kolorowaliśmy je i umieszczaliśmy we właściwych zagrodach.

Śpiewalismy ” z pokazywaniem” w kółeczku oraz naśladowalismy zwierzęta- te duże i te małe!

Widać, ze lubimy takie zajęcia, prawda?

image image image image image image

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s